-
From Hugo Lunsjö
| 10 10 playsÄr lösningen eller processen viktigast i en projektkurs som involverar externa parter för att ge studenterna autentiska omedgörliga problem att jobba… -
From Sofie Kim
| 9 9 playsHow do you go from dislike and fear to joy? How do you scale up motivation and skill in larger student groups? But also, AI and what academia should learn from YouTubers… -
From Hugo Lunsjö
| 78 78 playsEnglish below Storträffen – vad händer där? Varför är den viktig för KTH och varför borde du gå nästa gång?… -
From Hugo Lunsjö
| 38 38 playsVilka robotar som löser vardagsproblem kan produceras av förstaårsstudenter på civilingenjörsprogrammet i elektroteknik (CELTE)? Det får… -
From Marcus Lithander
| 37 37 playsHur kan lärare undervisa både traditionellt och innovativt? Och dessutom på ett sätt som belönats med KTH:s pedagogiska pris 2024? Carl… -
From Hugo Lunsjö
| 31 31 playsÄr KTH:s lärmiljöer ett så kallat "wicked problem"? Eller hur definieras och översätts det egentligen? Oavsett är KTH:s… -
From Hugo Lunsjö
| 64 64 playsHur ska studenter veta om och hur de får använda AI i en kurs? Nu har Fakultetsrådet tagit fram en KTH-gemensam rekommendation om vad lärare ska… -
From Sofie Kim
| 160 160 playsVad är det pedagogiska värdet av öppna lärmiljöer som Spaces och varför är det viktigt att de är tillgängliga för KTH:s… -
From Marcus Lithander
| 19 19 playsPoddvärden Marcus Lithander och Gunnar Tibert träffar Åsa-Karin Engstrand som berättar om resultat från ett utvecklingsprojekt om att utveckla… -
From Sofie Kim
| 32 32 playsVad kan KTH och enskilda lärare göra för att få fler av studenterna att ta examen? Ta del av tips på konkreta åtgärder men… -
From Marcus Lithander
| 27 27 playsVad är kvalitet i utbildning egentligen och hur ser KTH:s kvalitetsarbete ut? Vad är guld värt för läraren? Vad hände vid workshopparna… -
From Johan Flid Fridell
| 42 42 playsI avsnitt 50 samtalar Johan och Joakim Lilliesköld med KTH-alumnen Henrik Kniberg om praktiska applikationer av generativ AI och hur det kommer förändra… -
From Johan Flid Fridell
| 33 33 playsEtt av de KTH-övergripande projekten som startat 2024 inom Framtidens utbildning är "Utmaningsdriven utbildning med omedgörliga problem för… -
From Johan Flid Fridell
| 34 34 playsI avsnitt 48 samtalar Johan och Joakim med Arnold Pears och studenten Avid Fayaz om AI i högre utbildning. Avsnittet lägger en grund för en bredare… -
From Johan Flid Fridell
| 21 21 playsJohan Fridell fikasnackar med gäster från eller utanför KTH om framtidens utbildning i allmänhet och KTH:s förändringsprogram…