-
From Marcus Lithander
| 8 8 playsHur kan studenternas lärande förbättras? Vad kan läraren göra? Vad kan studenten göra? Marcus Lithander (poddvärd) och Anna Jerbrant… -
From Sofie Kim
| 18 18 playsHur har fakultetsrådets rekommendation för vad lärare ska säga till studenterna om kursspecifik AI-användning implementerats på KTH?… -
From Antonia Sunna
| 56 56 playsVad händer under KTH:s mottagning av nya studenter? Vilka och hur många jobbar med den hur mycket för vilket värde? Fikasnack träffar personal,… -
From Hugo Lunsjö
| 27 27 playsÄr lösningen eller processen viktigast i en projektkurs som involverar externa parter för att ge studenterna autentiska omedgörliga problem att jobba… -
From Sofie Kim
| 19 19 playsHow do you go from dislike and fear to joy? How do you scale up motivation and skill in larger student groups? But also, AI and what academia should learn from YouTubers… -
From Hugo Lunsjö
| 86 86 playsEnglish below Storträffen – vad händer där? Varför är den viktig för KTH och varför borde du gå nästa gång?… -
From Hugo Lunsjö
| 52 52 playsVilka robotar som löser vardagsproblem kan produceras av förstaårsstudenter på civilingenjörsprogrammet i elektroteknik (CELTE)? Det får… -
From Marcus Lithander
| 46 46 playsHur kan lärare undervisa både traditionellt och innovativt? Och dessutom på ett sätt som belönats med KTH:s pedagogiska pris 2024? Carl… -
From Hugo Lunsjö
| 35 35 playsÄr KTH:s lärmiljöer ett så kallat "wicked problem"? Eller hur definieras och översätts det egentligen? Oavsett är KTH:s… -
From Hugo Lunsjö
| 65 65 playsHur ska studenter veta om och hur de får använda AI i en kurs? Nu har Fakultetsrådet tagit fram en KTH-gemensam rekommendation om vad lärare ska… -
From Sofie Kim
| 165 165 playsVad är det pedagogiska värdet av öppna lärmiljöer som Spaces och varför är det viktigt att de är tillgängliga för KTH:s… -
From Sofie Kim
| 21 21 playsPoddvärden Marcus Lithander och Gunnar Tibert träffar Åsa-Karin Engstrand som berättar om resultat från ett utvecklingsprojekt om att utveckla… -
From Sofie Kim
| 32 32 playsVad kan KTH och enskilda lärare göra för att få fler av studenterna att ta examen? Ta del av tips på konkreta åtgärder men… -
From Sofie Kim
| 27 27 playsVad är kvalitet i utbildning egentligen och hur ser KTH:s kvalitetsarbete ut? Vad är guld värt för läraren? Vad hände vid workshopparna… -
From Sofie Kim
| 43 43 playsNär dagens kunskaper inom generativ AI och programmering kommer vara daterad asap; hur förändras lärarrollen? Hur ska lärare lära sig…