|
Är lösningen eller processen viktigast i en projektkurs som involverar externa parter för att ge studenterna autentiska omedgörliga problem att jobba med? Vilka är…
|
|
How do you go from dislike and fear to joy? How do you scale up motivation and skill in larger student groups? But also, AI and what academia should learn from YouTubers came up in the conversation…
|
|
English below Storträffen – vad händer där? Varför är den viktig för KTH och varför borde du gå nästa gång? Oavsett om du har koll eller ej…
|
|
Vilka robotar som löser vardagsproblem kan produceras av förstaårsstudenter på civilingenjörsprogrammet i elektroteknik (CELTE)? Det får vi se i ett lite annorlunda…
|
|
Hur kan lärare undervisa både traditionellt och innovativt? Och dessutom på ett sätt som belönats med KTH:s pedagogiska pris 2024? Carl Dahlberg är forskare på…
|
|
Överskikt av fortbildning för yrkesverksamma och inblick i kommande utbud vid Cybercampus.
|
|
I premiäravsnittet medverkar programledaren för Framtidens utbildning Joakim Lilliesköld poddvärden Johan Fridell. De pratar om förändringsprogrammet; lite varför,…
|
|
Hej framtid! Podden - Lena Gumaelius intervju med Tuula Teere, VD på IVA, ingenjörsvetenskapsakademien om framtidens utbildning Digital Learning Learning in Engineering Sciences (LES) ITM…
|