Digital meetings and active student engagement (Lunch 'n' Learn: Webinar 2021-04-28)
From Fredrik Enoksson
Related Media
One of the most common components within online, distance, and blended courses is the use of videoconferencing to arrange digital meetings. That said, digital meetings have played a relatively minor role at KTH before the COVID-19 pandemic, with a massively increased use the last year as a tool for emergency remote teaching. Despite the opportunity digital meetings provide for engagement and interaction, an extensive application tends to be traditional lecturing where students are passive audiences instead of active co-creators.
Successful Zoom meetings and active learning
In this webinar, Stefan Stenbom will share principles and guidelines for creating and sustaining fruitful digital meetings characterized by active learning in online and blended courses. Theoretically, the presentation is based on a well-researched framework, the Community of Inquiry, that outlines a learning experience with social, teaching, and cognitive presence. The presentation involves designing and organizing meetings, facilitating students learning, and providing instructions in digital meetings.
Topics covered also includes benefits and limitations of combined digital and classroom education (hybrid meetings), possibilities for shared teaching presence, perspectives on recordings of digital meetings, use of webcam, and tool for increased engagement. The webinar also includes a template for practitioners to use when preparing and conducting digital meetings.
Presenter: Stefan Stenbom.
In Swedish below.En av de vanligaste delarna i kurser på hel- eller deldistans är användningen av videokonferenser för att anordna digitala möten. Dessa typer av möten var inte särskilt vanliga inom undervisningen på KTH före coronapandemin, men har efter det blivit en av de vanligaste sätten att undervisa, som ett sätt att lösa den akuta omställningen till distansutbildning. Trots möjligheterna digitala möten öppnar upp för, såsom engagemang och interaktion, så tenderar ändå formatet att bli likt en traditionell föreläsning, där studenter är passiv publik istället för aktiva medskapare.
Lyckas med Zoommöten och aktivt lärande
I detta webbinarium kommer Stefan Stenbom att ta upp principer och riktlinjer för att kunna skapa och upprätthålla digitala möten som kännetecknas av aktivt lärande i kurser på hel- och deldistans. Detta utifrån en teoretisk utgångspunkt i "utforskande gemenskap"(Community of Inquiry), ett väl utforskat teoretiskt ramverk som beskriver en lärandeupplevelse utifrån social, lärande- och kognitiv närvaro. Fokus i Stefans presentationen kommer vara på:
- utformning och organisering av möten,
- hur du underlättar studenternas inlärning och
- hur du föreläser i digitala möten.
Andra ämnen som också kommer inkluderas är:
- fördelar och begränsningar av kombinerad distans- och salsbaserad undervisning (dvs hybridmöten),
- möjligheter för delad lärandenärvaro,
- inspelningar av digitala möten,
- användning av webbkamera och verktyg för ökat studentengagemang.
Under webbinariet kommer även en mall presenteras, som du som lärare kan använda när du förbereder och genomför digitala möten.
- Tags
-