Alternatives to Proctored Examinations - Assessing Student Learning in Online Courses (Lunch 'n’ Learn: Webinar 2020-10-01)
From Fredrik Enoksson
views
From Fredrik Enoksson
Recent decisions at KTH in the wake of the Covid-19 pandemic put pressure on us to replace written examinations on campus with other forms of assessment. In this talk we will present some options that recent research in engineering education theory and practice have shown to be highly successful. We explore these methods in terms of equity of assessment and academic accountability as well as their ability to reveal student capability in relation to Intended Learning Outcomes (ILO) of different types and their vulnerability to dishonest academic conduct.
The presentation will be shorter than usual (15-20 minutes) and a large portion of the time will be devoted to collegial discussion allowing our colleagues who have already made changes to their assessment to share their experiences and the opportunities and pitfalls we may encounter. This webinar's presentation will be held in English followed by a discussion in Swedish. Lecturer: Professor Arnold Pears.
Presentation material
If you are logged in to KTH Play (see upper right corner on this page), you will find the presentation (PDF) that was used during the webinar under the tab "attachments" above.
Titel: Alternativ till övervakad salstentamen - examinationsformer för digitala miljöer.
Detta Lunch 'n' Learn kommer presentera alternativa sätt att examinera ingenjörsstudenter. Vilka fördelar och nackdelar stöter vi på då vi frångår den klassiska salstentamen. Arnold Pears, professor i teknikvetenskapens lärande, presenterar forskningens senaste rön och sedan lämnas tid till kollegiala diskussioner i ämnet.
Beslut som nyligen tagits KTH i kölvattnet av Covid-19-pandemin har satt press på oss att ersätta skriftliga tentamen på campus med andra former av bedömning. I detta Lunch 'n' Learn-webbinarium presenterar vi några alternativa metoder som har visat sig mycket framgångsrika enligt ny forskning inom didaktisk teori och praktik inom ingenjörsutbildningar. Under webbinariet kommer dessa metoder att diskuteras i relation till bedömningens jämlikhet och akademisk ansvarsskyldighet (rättvisa), deras förmåga att påvisa studenters förmåga i förhållande till lärandemål (ILO:s) av olika slag och deras sårbarhet för oärligt akademiskt uppförande (fusk).
Presentationen kommer att vara kortare än vanligt (15-20 minuter) och en stor del av tiden kommer att ägnas åt kollegial diskussion för att ge möjlighet att diskutera kring erfarenheter och de möjligheter och fallgropar vi kan stöta på. Speciellt från de som redan har gjort ändringar i sin bedömningspraktik. Detta webbinariums presentation kommer att hållas på engelska med efterföljande diskussion på svenska. Föreläsare: Professor Arnold Pears.