Beskrivning av webbinariet
Hur har KTH:s studenter upplevt undervisningen på distans under pandemin? Hur har det påverkat dem och deras studier? Det är några av de frågor som kommer belyses i detta Lunch 'n' Learn-webbinarium.
Den snabba omställningen till distansundervisning i mars 2020 innebar en utmaning för många lärare. På vilket sätt som det hanterats av olika lärare har vi belysts i flera tidigare Lunch 'n' Learn-webbinarium. I detta webbinarium är istället studentperspektivet i fokus. Det som tas upp är bland annat för- och nack-delar med de olika undervisningslösningar för distansstudier som förekommit, hur studenternas studiemotivation påverkas och hur livet som student har förändrats. En del mindre uppenbara konsekvenser, som drabbar många studenter, tas också upp.
Webbinariets presentatör: Teo Elmfeldt, student på masterprogrammet i tillämpad matematik och beräkningsmatematik. Han har även jobbat aktivt med studentinflytande på KTH under de senaste två åren. Teo presenterar både sitt eget perspektiv och hur KTH-studenter i stort uppfattat undervisningen under pandemin.
Notera att textningen initialt endast kommer från automattextning. Denna kommer att uppdateras.
En sammanfattning av presentationen finns tillgänglig som ett utökat presentationsmaterial via Google Docs
Presentationsmaterial:
En sammanfattning av presentationen finns tillgänglig som ett utökat presentationsmaterial via Google Docs
In English
(Please note that this webinar and recordning is in Swedish).
Title: Student stories: "To study in pandemic times".
How have KTH's students experienced distance learning during the pandemic? How has it affected them and their studies? These are some of the questions that is covered during this Lunch 'n' Learn webinar. (Note: the webinar is in Swedish).
The rapid transition to distance education in March 2020 posed a challenge for many teachers.The way in which it has been handled by teachers, we have highlighted in several previous Lunch 'n' Learn webinars. In this webinar, the student perspective is instead in focus. What will be discussed are the advantages and disadvantages of the various teaching solutions for distance studies that have taken place and how the students' study motivation is affected and how life as a student has changed. Some less obvious consequences, which affect many students, will also be addressed.
Presenter: Teo Elmfeldt, student in the Master's Programme, Applied and Computational Mathematics. He has also worked actively with student influence at KTH for the past two years. Teo will present both his own perspective and how KTH students generally perceived the teaching during the pandemic.