The webinar is divided into two parts, where the first part includes a short review of why it is important to know how to moderate in a online lecture classroom, when it is not as important in the physical classroom. The second part addresses suggestions for different moderation techniques and the tools available in Zoom to support them.
Note that this is more or less the same webinar that was given (in Swedish) on the 16/9, but this time it will be held in English.
Presenter: Björn Ström, unit of digital learning, KTH.
Presentation material
If you are logged in to KTH Play (see upper right corner on this page), you will find the presentation (PDF) that was used during the webinar under the tab "attachments" above.
På svenska
(Notera att webbinariet och inspelningen är på engelska inledningsvis)
Titel: Moderera i Zoom: Vad innebär det, varför är det viktigt och hur gör jag det?
Detta Lunch 'n' Learn kommer belysa utmaningar med att moderera Zoom-möten tillsammans med förslag på hur dessa kan hanteras. Typfallet som kommer belysas är en digital föreläsning. Webbinariet har som utgångspunkt att den som modererar är den som assisterar en föreläsare, men det kommer även vara värdefullt för den som hanterar Zoom på egen hand under en föreläsning.
Webbinariet är uppdelat i två delar, där den första delen en kort går igenom varför det är viktigt att veta hur en ska moderera i ett digitalt klassrum när det inte är lika viktigt i salsundervisning. Den andra delen tar upp förslag på olika modereringstekniker och de verktyg som finns i Zoom för att stödja de.
Vänligen notera att detta är i stort samma webbinarium som gavs den 16/9, men den här gången hålls det på engelska.
Presentatör: Björn Ström, enheten digitalt lärande, KTH.