Flipped Classroom: teacher´s experiences, tips and tricks (Lunch 'n’ Learn: Webinar 2020-06-16)
From Fredrik Enoksson
views
From Fredrik Enoksson
Welcome to a webinar about "Flipped Classroom", an approach to teaching and learning meant to activate students in their learning process and also make better use of the time teachers spend with students. The idea with this approach is fairly simple where the student take part of some kind learning material in advance, e.g. a recorded lecture, in order to prepare for a learning activity that include the teachers and the student. This webinar will first give a quick overview of the "Flipped Classroom" approach, followed by a presentations on this approach from three KTH teachers that have used this approach in their courses. They will share their experiences on how they have implement this approach in their courses give tips and tricks on how to implement this in your course.
Presenters: Tove Kjellberg (pedagogcial developer, department of learning in engineering sciences, ITM, KTH), Wouter Metsola van der Wijngaart (Professor, Division of Micro and Nanosystems, EECS, KTH) Shervin Bagheri (Professor, Department of Mechanics, SCI, KTH) and Massimiliano Colarieti-Tosti (Associate professor, division of biomedical engineering, CBH, KTH).
(Notera att webbinariet och inspelningen är på engelska)
Titel: Flipped classroom: Erfarenheter, tips och trix från lärare.
Välkommen till ett webbinarium om "Flipped Classroom", en pedagogisk metod tänkt att aktivera studenterna i deras inlärningsprocess där tanken är att den tid som lärarna spenderar med studenterna ska nyttjas bättre. Idén med detta tillvägagångssätt är ganska enkel. Studenten förväntas ta del av något slags läromedel i förväg som förberedelse, t.ex. en inspelad föreläsning, inför en läraktivitet som inkluderar lärarna och studenten. (Webbinariet hålls på engelska) Webbinariet ger först en snabb överblick över "Flipped Classroom", följt av en presentation av denna metod från tre KTH-lärare som har använt denna metod i sina kurser. De kommer att dela sina erfarenheter av hur de har implementerat detta tillvägagångssätt på sina kurser.
Webbinariets presentatörer: Tove Kjellberg (pedagogisk utvecklare, enheten teknik för lärande vid institutionen för lärande, ITM, KTH), Wouter Metsola van der Wijngaart (Professor, Avdelningen för mikro- och nanosystem, EECS, KTH), Shervin Bagheri (Professor, Institutionen för Mekanik, SCI, KTH) och Massimiliano Colarieti-Tosti (Lektor, medicinteknik och hälsosystem, CBH, KTH).