Description of the webinar
As the current Covid-19 pandemic will prevent on campus proctored written exams during the Spring term what are the alternatives. The Department of Learning in Engineering Sciences will hold a one hour session to discuss some of the issues and solutions to assessing course learning outcomes. During the seminar we will discuss the advantages and disadvantages of some alternatives to written exams, as well as methods for structuring and administering successful take-home examinations. Topics such as time efficiency, possibility of cheating, and equitable and just assessment will also be discussed. Speakers: Ida Naimi-Akbar and Arnold Pears.
På svenska(Notera att webbinariet och inspelningen är på engelska)
Titel: Alternativ till salstentamen – olika sätt att bedöma lärandemål vid digital examination.
Den nuvarande Covid-19-pandemin förhindrar vårterminens inplanerade salstentamen, så hur kan vi göra istället? Institutionen för Lärande, KTH, håller en timmes webbinarium där olika förslag och tips på att bedöma kursens lärandemål ges. Seminariet kommer ge stort utrymme åt de specifika frågor som du som lärare/examinator nu har. Vid seminariet diskuteras fördelar och nackdelar med olika alternativ till salstentamen och tips ges på konkreta metoder för att strukturera och administrera hemtentamen på ett bra sätt. Ämnen som tidseffektivitet och möjlighet till rättssäker bedömning kommer också att diskuteras. Webbinariets presentatörer: Ida Naimi-Akbar och Arnold Pears.